سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادواره شهدای دانشجوی جهاد علمی

یادواره شهدای دانشجوی جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد
بسیج اساتید استان تهران
یادواره شهدای دانشجوی جهاد علمی با حضور سردار حاج علی فضلی ، و حجت الاسلام و المسلمین جوشقانی وسید مهدی میرداماد و مسئولان شهرستان و رئیس و معاونین و دانشجویان و اساتید واحد شهر قدس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و هچنین خانواده های معظم شهیدان مصطفی احمدی روشن و حسن تهرانی مقدم، و اقشار مختلف مردم در دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس برگزار شد.
به گزارش آنا در این مراسم که به همت بسیج دانشجویی حوزه شهرقدس برگزار گردید ، حاج علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور بصیرت، ولایتمداری، ایثار، ازخودگذشتگی، دلیر مردی و رشادت را از جمله ویژگی های شهدا برشمرد و گفت: شهدا نگذاشتند خللی در انقلاب به وجود آید تا ایران اسلامی بالنده به سمت پیشرفت و تعالی در حرکت باشد.
وی در ادامه اظهار داشت شهدا همچون دژی مستحکم اطراف ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام حلقه زده و از آن حفاظت و پاسداری می کنند.
وی، خون شهدا را چراغ راه امت اسلامی دانست و گفت: تعالی و تقویت آرمان های اسلامی و انسانی این ملت از ایثارگری های شهدا همچون شهید حسن تهرانی مقدم است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنانش بیان نمود موفقیت های کسب شده در زمینه انرژی هسته ای و سایر حوزه ها، حاصل خون های مقدس شهدا است و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.
سردار فضلی ادامه گفت ، برای رسیدن به سعادت و رستگاری ، باید از شهدا الگو گرفته شود زیرا شهدا با خداوند معامله کرده اند.
جانشین سازمان بسیج مستضفین کشور افزود: شهدای علمی چراغ هدایت مردم بخصوص اهل علم هستند و با نثار جان خود مسیر پیشرفت، اقتدار و عزت را برای ایران اسلامی فراهم کردند.
فضلی اظهار کرد: شهدا و رزمندگان سپاه اسلام در دفاع مقدس با تاسی از امام حسین(ع) در مقابل دشمنان ایستادند و آنان را به زانو درآوردند.

خانواده های معظم شهیدان حسن تهرانی مقدم و مصطفی احمدی روشن نیز در این مراسم به بیان ویژگی های بارز این شهدا پرداختند و ولایت پذیری را مهمترین ویژگی آنان بیان کردند.

خانواده های شهدا همچنین بر لزوم تبیین خط و مشی آنان تاکید کردند و بصیرت، تیزبینی، ایثارگری و فداکاری را از دیگر شاخصه های بارز شهدا دانستند و از مردم خواستند همچنان به آرمان های شهدا پایند باشند تا خللی به ایران اسلامی وارد نشود.
در پایان این یادواره، از تعدادی از خانواده های شهدا و فعالان عرصه بسیج دانشجویی تقدیر شد.


کارگاه جنگ نرم

کارگاه آموزشی جنگ نرم  در تاریخ 28 و 29 30  آذر 1391 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری برگزار میگردد .

بسیج اساتید استان تهران

اساتید محترم میتوانند با ارسال عدد 7 و علاقه مندی در یکی از گروه های چهارگانه ( سیاسی - فرهنگی - اجتماعی - اقتصادی) به سامانه پیام کوتاه سازمان 660002915 ثبت نام قطعی نمایند.

همچنین با ثبت نام و مشخصات در همین وبلاگ ثبت نام میسر می باشد

کتابها توزیع شده و در صورتی که به دست افراد نرسیده باشد به کانون دانشگاه مربوطه مراجعه نموده و یا میتوانند از کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهر ری دریافت نمایند

ساعت شروع 8 صبح سه شنبه 91/9/28 می باشد

دوره بصورت شبانه روزی نیست

حتی المقدور لب تاب همراه آورده شود

کتاب جنگ نرم به همراه سوالات قبل از کارگاه توزیع شده و سوالات امتحان غیر حضوری روز اول جمع آوری میشود

اساتید محترم 2 قطعه عکس و یک برگی کپی شناسنامه و کارت ملی برای صدور گواهی پایان دوره همراه داشته باشند

پایان دوره به منزله دو واحد درسی محسوب میشود


هفته بسیج گرامی باد

هفته بسیج مبارکباد

سلام بسیجی

تشکیل بسیج مستضعفین، ارتشبیست میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) هوشیاری و درایت بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) از جمله اساسی ترین عوامل در جهت خنثی سازی توطئه ها به حساب می آید که بهبرکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، زمینه انقلاب دوم فراهم آمد وبا سقوط لانه جاسوسی امریکا در تهران و برملاشدن ماهیت سلطه جو و تجاوزکارانهامریکا، شیطان بزرگ با ضربه ای سخت و جبران ناپذیر روبرو شد.
 اسناد بدستآمده از لانه جاسوسی و اظهارات صریح حکام امریکایی مردم و رهبران کشور و بویژه حضرتامام را با این حقیقت آشکار مواجه ساخت که احتمال مداخله نظامی امریکا و هجوم وی بهجمهوری اسلامی، امری بعید و غیرممکن نبوده و با توجه به سوابق این کشور در جهانلزوم آمادگی مردم جهت مقابله و رویارویی را در کوتاهترین زمان ممکن آشکار می‌ساخت.
بر این اساس امام امت در پنجم آذرماه سال 58، یعنی در مدتی کمتر از یکماه بعد از انقلاب دوم، فرمان تاریخی تشکیل بسیج را صادر فرمودند:
یک مملکتبعد از چند سالی که بیست میلیون جوان دارد باید بیست میلیون تفنگدار داشته باشد وبیست میلیون ارتش داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست و مردم دلسوخته ومسلمان پاکباخته که دل در گرو عشق به انقلاب و هدفهای والای آن داشتند، با آمادگی وقصد و اراده خلل ناپذیر جهت پاسداری از دستاوردهای انقلاب گروههای مقاومت مردمی رادرپایگاههای بسیج و در آن زمان در مساجد سراسر کشور تشکیل دادند.
اولینتجربه آنها به صورت عملی یاری رساندن به سپاه و کمیته در قالب رویارویی با ضدانقلابو خنثی سازی توطئه های آنها بود و از این راه نقش موثری در خدمت به انقلاب و اهدافالهی آن هم نشان دادند.
با هجوم و تجاوز ارتش عراق به کشور اسلامیمان درشهریور 59 این اعتقاد که یک سازماندهی جهت تشکیل بهتر نیروهای مردمی بوجود آید، قوتگرفت و از آن پس نیروهای مردمی صاحبان اصلی انقلاب اسلامی جهت حضور گسترده در جبههگروه گروه به بسیج ملحق گردیدند و عملیاتهایی چون طریق القدس، حصر آبادان، فتحالمبین، ثامن الائمه و الفجر 8 ، کربلای 5 و .... از دستاوردهای عظیم این تشکل الهیبود.
اگر امروز توفیق این را داشته ایم که کشور اسلامیمان و ملت سلحشور آنرا از گزند نابکاران و نااهلان تاریخ حفظ کنیم به یمن حضور گسترده بسیج بوده ولاغیر. چنان که رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام (قدس سره) فرمودند:
رحمتو برکات خداوند بر بسیج مستضعفان که بحق پشتوانه انقلاب است.
آری رزمندهبسیجی، ضمن توان رزمی بسیار بالا در نبرد نامنظم، جنگجوی قابلی دردفاع منظم بحسابمی آید تا حدی که سلاحهای سنگینی چون توپ و تانکهای پیش رفته را به حرکت در آورده وروبروی دشمن قرار داده.
هدف از تشکیل واحد بسیج مستضعفین ایجاد توانایی هایلازم در کلیه افراد معتقد به قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی به منظور دفاع ازکشور، نظام جمهوری اسلامی و همچنین کمک به مردم به هنگام بروز بلایا و حوادثغیرمترقبه یا هماهنگی مراجع ذیربط می باشد.
بسیج جایگاهی ملکوتی است. مکانیبرای درس چگونه زیستن انسانها، جایگاه عشق و صفا و صمیمت و در یک کلام، شهید جبهه‌ها و قهرمان یا مظلوم پشت جبهه هاست.
بیش از یکسال از صدور فرمان امام خمینی (رحمة الله علیه) مبنی بر تشکیل بسیج نگذشته بود که رژیم بعثی عراق در تحقق اهدافپلید نظام سلطه جهانی، هجوم همه جانبه خود را به میهن اسلامی ما آغازکرد.
انقلاب اسلامی در آن اوضاع بحرانی ناشی از دگرگونی ها و تغییر و تحولاتآن زمان، هیچ گونه، آمادگی لازم را برای مقابله با متجاوزان بعثی نداشت. ارتشجمهوری اسلامی ایران که با حمایت امام خمینی (رحمة الله علیه) توانسته بود جایگاهخود را پیدا نماید، در حال خودسازی و تثبیت نظم و انظباط بود. سپاه پاسداران هم کهنهادی نوپا و برای حفظ امنیت شهرها به وجود آمده بود، فاقد هرگونه تجهیزات لازم وتجربه کافی برای مقابله با تجاوز خارجی بود.
از آن سو دشمن هم با ارتشی تابن دندان مسلح و برخودار از پشتیبانی قدرتهای استعمارگر، کشور را مورد هجوم قرارداد. در این اثنا بود که نقش بسیج به عنوان یک نیروی جوشیده از متن مردم انقلابی،در صحنه دفاع مقدس ظهور پیدا کرد. دشمن که سودای فتح سه روزه را در سر می پروراند،در همان روزهای نخستین با مردمی مواجه شد که با دست خالی به دفاع از کیان مقدس نظاماسلامی خود برخاسته بودند و از ایثار خون خویش دریغ نمی کردند، جوانان سلحشوری کهبه فرمان امام (رحمة الله علیه) در پایگاههای مقاومت تحت نام "بسیجی" گرد آمدهبودند و با کوچکترین اشاره ایشان به جبهه های نبرد می رفتند و تا آخرین قطره خونخویش ایستادگی و مقاومت می کردند.
در طول هشت سال دفاع، بسیج آن چنان درخشیدکه دشمنان اعتراف کردند که "قدرتی در بسیج نهفته است که می تواند با یکایک ارتش هایکلاسیک جهانی مقابله کند". بسیج علاوه بر حضور در خط مقدم نبرد وظیفه جذب، آموزش وسازماندهی نیروهای مردمی و اعزام آنها را به جبهه های نبرد برعهده داشت و در اینمدت توانست جمیعت مؤمن و صاحب ارزشی را از امت حزب الله، در درون خود بپروراند وپایه ریزی ارتش مردمی را دنبال کند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس، بسیجیانمظلوم و سلحشور جبهه‌های توحید به همراه امت شهیدپرور، از این آزمایش الهی سربلند وپیروز بیرون آمدند.
از نوجوان 13 ساله تا پیرمرد 80 ساله در میان خیل عظیمشهدای بسیجی مشاهده می شود. امام راحل این چهره های مظلوم را به شایستگی تمام بهتصویر کشیدند و فرمود:
شما آئینه مجسم مظلومیت ها و رشادت های این ملت بزرگ،در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمینو سپر حوادث این کشورید.
شرکت خواهران در بسیج:
جهاد در مکتب اسلاماز فروع دین و از واجباتی است که استواری دین به آن بستگی دارد، زیرا اسباب سربلندیاعتلا و کمال و استقلال جامعه مسلمانان می شود و آن را در برابر دیگر ملل و دشمنمتجاوز آبرو و عزت می بخشد. لذا به سبب آنکه دفاع در هر جامعه اسلامی حالت وجوبهمگانی دارد، و چون مقدمه واجب نیز واجب می گردد و باید مسلمانان اعم از زن و مردبرای ایجاد زمینه آموزش و حفظ توانایی های دفاعی که خود مقدمه است، کوششنمایند.به این ترتیب بر زنان مسلمان نیز واجب است تا در جهات گوناگون، ازجمله رزمی، نظامی برای مقابله با دشمن مهاجم به کشور اسلامی، آماده دفاع باشند.
بر همین مبنا آموزش نظامی خواهران نیز در بسیج آغاز شد و علاوه بر آنبا فرموده های امام خمینی (ره) در سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها نکاتمبهم آن نیز تبیین گردید.
ایشان فرمودند:"حضرت زهرا سلام الله علیها مجاهدهو مخاطبه با حکومتهای وقت داشت و آنها را محاکمه می کرده اند، شما باید از ایشانتبعیت کرده و به او اقتدا کنید تا در روز زن وارد شوید و اگر بپذیرید، هم باید درمیدان تحصیل و علم و هم در میدان دفاع از اسلام مجاهده نمایید، که دفاع از اسلام ازمهماتی است که بر هر مرد و زن و هر کوچک و بزرگی است. البته در آن محیطی که شماتعلیم نظام می بینید باید محیط آزاد و صحیح و همه جهات عفاف محفوظ گردد."
مرکز بسیج خواهران مأموریت جذب، آموزش و سازماندهی بانوان کشور را برعهده دارد و تاکنون توانسته است در امر آموزش خواهران در زمینه های نظامی امدادگری،عقیدتی، سیاسی و سوادآموزی، خدمات و اقدامات مؤثری انجام دهد.
همچنینخواهران بسیجی در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه ها نیز حضوری فعال داشتند و در تهیهو تدارک وسایل مورد نیاز رزمندگان اسلام، زحمات فراوانی را متحمل شدند.
 
 
بسیج در لغت به معناى آمادگى است.
در فرهنگ دینى و اسلامى «بسیج» واژهمقدس و از اهمیت فراوانى برخوردار است و در واقع تمام کسانى که به خداوند عشقمىورزند، و در راه او براى اعتلاى کلمه اسلام، و عزت مسلمانان، با دشمنان خداوند،مقابله نظامى، سیاسى، فرهنگى و... مى کنند، عضو بسیج و بسیجى هستند; قرآن مجید مىفرماید: «به زودى خدا گروهى دیگر را مى آورد که آنان را دوست مى دارد و آنان نیز اورا دوست دارند. اینان با مؤمنان، فروتن، و بر کافران سرفرازند، در راه خدا جهاد مىکنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى نمى ترسند، این فضل خداست. آن را به هر کس که بخواهدمى دهد و خدا گشایشگر داناست». (مائده، 54)
بنابراین، دوستان خدا، مخلصان،صالحان، صابران، پرهیزگاران، مجاهدان و ... بسیجیان هستند.
فرهنگ بسیجى داشتن بهاین معناست که کارهاى انسان رنگ خدایى داشته و در تمام حالات با خدا و متواضع وفروتن باشد. در چنین فرهنگى، انسان اهل عبادت، ایمان، تقوا، ایثار، شهادت، زهد،ابتکار، تلاش و جهاد در راه خدا، انفاق و... مى شود، و وجود چنین فرهنگى در جامعهاسلامى مى تواند بسیارى از مشکلات و  ناهنجارى ها را رفع یا کاهش دهد.
با تکیه برفرهنگ بسیجى، مى توان به قله هاى رفیع علم و دانش، اخلاق و فضایل رسید و پله هاىکمال را پیمود; قرآن کریم دستور مى دهد که مسلمانان در برابر دشمن بسیج شوند و ازآمادگیهاى مختلف از نظر فنون و آموزش هاى نظامى، تلاش در عرصه فرهنگ و گسترش ارزشهاى اخلاقى و انسانى، تقویت دین خدا و اجراى احکام آن، پیروى از ولایت اهلبیت(علیهم السلام)و ولایت فقیه در زمان غیبت امام معصوم(علیه السلام) برخوردارشوند; «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّة وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِتُرْهِبُونَ بِهِى عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم...;(انفال،60) و هرچه در تواندارید از نیرو و اسب هاى آماده بسیج کنید تا با این تدارکات، دشمن خدا و دشمنخودتان و دشمنان دیگرى را جز ایشان ـ که شما نمى شناسیدشان و خدا آنان را مى شناسدـ بترسانید.
سلام بر تو که مروارید خاطرات همیشه زنده شهامت و استواری را در صدف جانت پرورانده ای.
عشق الهیت را  ، قلب آسمانیت را  می ستایم  و از خداوند می خواهم که فرزندان این مرز همیشه سربلند پاسدار خوبی برای ارزشها یی باشند که تو پایدار ساختی.
هفته بسیج بر بسیجیان همیشه بیدار مبارک.

عزای حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم
مدفن تو پاک ترین بقعه های روز زمین است
ای که گفتی "بر حذر باشید از ستم کردن به کسی که یاوری جز خداوند عزوجل ندارد" و زمین مدفن تو اولین زمینی است که خداوند به آن قداست و شرافت بخشید
ای که گفتی "باگذشت ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد" و هیچ پیامبری در آسمان و زمین نیست مگر اینکه از خداوند رخصت می طلبد تا به زیارت تو مشرف شوند
ای کسی که زیبا سخن راندی هنگامی که فرمودی "به راستی که مردم بنده دنیا هستند و دین بر سر زبان آنهاست و پشتیبانی از دین تا آنجاست که زندگیشان در رفاه است و آنگاه که در بوته امتحان قرار گیرند
دینداران کم خواهند بود









تبریک ارتقای درجه علمی

استاد ارجمند جناب آقای دکتر احمد نوزاد گلی

"بدینوسیله ارتقای علمی حضرتعالی به درجه استاد تمامی را تبریک عرض نموده و از خداوند منان برای جنابعالی آرزوی توفیق روز افزون را مسئلت داریم "


کانون بسیج اساتید واحد شهر قدس