سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غفلت از درک لذتهای حقیقی زندگی

 گروهى از فارغ التحصیلان قدیمى یک دانشگاه که همگى در حرفه خود آدم هاى موفقى شده بودند، با همدیگر به ملاقات یکى از استادان قدیمى خود رفتند. پس از خوش و بش اولیه، هر کدام از آنها در مورد کار خود توضیح می داد و همگى از استرس زیاد در کار و زندگى شکایت می کردند. استاد به آشپزخانه رفت و با یک کترى بزرگ چاى و انواع و اقسام فنجان هاى جورواجور، از پلاستیکى و بلور و کریستال گرفته تا سفالى و چینى و کاغذى (یکبار مصرف) بازگشت و مهمانانش را به چاى دعوت کرد و از آنها خواست که خودشان زحمت چاى ریختن براى خودشان را بکشند.
پس از آن که تمام دانشجویان قدیمى استاد براى خودشان چاى ریختند و صحبت ها از سر گرفته شد، استاد گفت: «اگر توجه کرده باشید، تمام فنجان هاى قشنگ و گران قیمت برداشته شده و فنجان هاى دم دستى و ارزان قیمت، داخل سینى برجاى مانده اند. شما هر کدام بهترین چیزها را براى خودتان می خواهید و این از نظر شما امرى کاملاً طبیعى است، امّا منشاء مشکلات و استرس هاى شما هم همین است. مطمئن باشید که فنجان به خودى خود تاثیرى بر کیفیت چاى ندارد. بلکه برعکس، در بعضى موارد یک فنجان گران قیمت و لوکس ممکن است کیفیت چایى که در آن است را از دید ما پنهان کند.
چیزى که همه شما واقعاً مى خواستید یک چاى خوش عطر و خوش طعم بود، نه فنجان. امّا شما ناخودآگاه به سراغ بهترین فنجان ها رفتید و سپس به فنجان هاى یکدیگر نگاه مى کردید. زندگى هم مثل همین چاى است. کار، خانه، ماشین، پول، موقعیت اجتماعى و …. در حکم فنجان ها هستند. مورد مصرف آنها، نگهدارى و دربرگرفتن زندگى است. نوع فنجانی که ما داشته باشیم، نه کیفیت چاى را مشخص می کند و نه آن را تغییر می دهد. امّا ما گاهى با صرفاً تمرکز بر روى فنجان، از چایى که خداوند براى ما در طبیعت فراهم کرده است لذت نمی بریم.
خداوند چاى را به ما ارزانى داشته نه فنجان را. از چایتان لذت ببرید. خوشحال بودن البته به معنى این که همه چیز عالى و کامل است نیست. بلکه بدین معنى است که شما تصمیم گرفته اید آن سوى عیب و نقص ها را هم ببینید. در آرامش زندگى کنید، آرامش هم درون شما زندگى خواهد کرد...بقول شاعر:

تا توانی سعی کن در باب آش                   کاسه گر چینی نباشد گو مباش


محکومیت ساخت فیلم موهن در خصوص پیامبر اکرم (ص)

اساتید،کارکنان و دانشجویان واحد شهر قدس با تجمع در محوطه دانشگاه ساخت فیلم موهن و اهانت امز به ساحت پیامبر اکرم را محکوم کرده و در پایان بیانیه ای در این خصوص قرائت گردید .

 

"باسمه تعالی"
«یریدون ان یطفؤا نوراللّه بافواههم و یأبی اللّه الّا ان یتمّ نوره ولو کره الکافرون
می خواهند نور دین و محبت خدا را با دهانشان خاموش کنند و خدا جز این نمی خواهد که روشنایی خود را تمام و آشکار سازد، اگر چه کافران خوش ندارند.»(سوره ‌توبه، آیه‌32)

 

با نهایت تاسف و تاثر شاهد هستیم که بار دیگر دستان جنایتکار صهیونیست بین الملل از آستین منادیان دروغین حقوق بشر آمریکایی بیرون آمد و با شعار آزادی بیان ، قلوب نه تنها میلیونها مسلمان بلکه همه پیروان آزاد اندیش ادیان الهی را با توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)جریحه دار کرد

 

هرچند اراده خداوند بر سربلندی روزافزون رسول گرامیش بوده و هست  و امت همیشه هوشیارجامعه اسلامی در سراسر نقاط جهان نظیر ملت مسلمان ایران وهمگام با برادران  مسلمان خود  و آزادگان جهان نفرت و انزجار خود را از شیطان بزرگ آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی، کارگردان، سازندگان و کلیه عوامل این فیلم غیراخلاقی و ضداسلامی ابراز می نمایند

 

قطعا این اهانت اخیر توطئه ای سازمان یافته برای ضربه زدن به بیداری اسلامی و اتحاد مسلمانان می باشد که  ضمن محکوم کردن آن خواهان اتحاد در عمل و موضع مشترک کشورهای اسلامی در برابر اسلام ستیزی آشکار صهیونیزم جنایتکار و آمریکای مدعی حقوق بشر است .

در واکنش به این جنایت فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس  به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ ایران اسلامی توجه جهانیان را به نکات زیر جلب می‏نماید:

 

1-اهانت به پیامبران، قدّیسان و افراد مورد احترام ادیان و مذاهب، عملی است که هیچ مکتب و مرامی آن را نمی‏پذیرد. بنابراین کسانی که دست به اهانت به پیامبر اکرم(ص) می‏زنند پیرو هیچ دین و مکتبی نیستد؛ بلکه از شیطان پیروی می‏کنند.

 

2-همانطور که همه می‏دانند اندیشه‏های اسلام‏هراسانه که پس از 11 سپتامبر در جهان اوج گرفت، در سال‏های اخیر به شکل اهانت‏های هنری، ترسیم کاریکاتور، قرآن سوزی و ساخت فیلم خود را نشان داده است. اگرچه دلیل اصلی این اهانت‏ها در موارد سابق، عدم شناخت واقعی از آموزه‎های حکیمانه و الهی اسلام و قرآن بوده است، اما حرکت اخیر ـ همانطور که سازنده این فیلم در گفتگو با رسانه های آمریکایی و اسرائیلی اعلام کرده است ـ کاملاً آگاهانه، عامدانه و با اهداف سیاسی صورت پذیرفته است.

 

3-گذشته از صحنه ‏های سخیفی که ارزش بیان ندارد، یکی از موارد عجیب این فیلم آن است که مسلمانان را افرادی شکنجه‏گر و خون‌ریز معرفی کرده است. در واقع، در این فیلم بسیاری از جنایت‏هایی که نظامیان آمریکایی، اسرائیلی و غربی در سال‏های اخیر در حق مردم فلسطین، عراق و افغانستان انجام داده و در گوانتانامو و ابوغریب مرتکب شده اند را بی‏شرمانه به اسلام و مسلمانان نسبت می‏دهد. حال آنکه اسلام، دین عطوفت و پیامبر اکرم(ص) ـ به شهادت خداوند متعال ـ رحمت برای جهانیان بوده است.

 

4-بنا بر آنچه گذشت دست مسلمانان واقعی هیچگاه به آزار و شکنجه و خشونت آلوده نشده و نمی‏شود؛ بلکه این گروه‏های مسلمان‏نمای تکفیری و وهابی هستند که با حمایت رسمی سرویس‏های جاسوسی آمریکا و غرب و در جهت منافع آنها دست به عملیات تروریستی می‏زنند.

5-اگرچه کشته شدن افراد بیگناه و حمله به نمایندگی‏های سیاسی، مورد تأیید ما نیست اما آمریکای جهانخوار و صهیونیست های جنایتکار بدانند که اتفاقی همچون کشته شدن کارمندان آمریکا در لیبی یا حمله به سفارت آمریکا در مصر، عکس العمل طبیعی اهانت‏های مستمر به مقدسات مسلمین است. اگر دولت آمریکا آن روز که «تری جونز» کشیش سفیه آمریکایی اقدام به قرآن سوزی کرد وی را لجام می‏زدند، یا آن روز که سربازان این کشور در بگرام افغانستان به مقدسات الهی توهین کردند آنان را کیفر سختی می‏دادند، امروز شاهد کشته شدن سفیر و شهروندان خود نبودند.

 

6-بنابراین دانشجویان و کارکنان واساتید دانشگاه آزاد واحد شهرقدس از کلیه مسلمانان جهان و عاشقان اسلام و پیامبر ـ به ویژه پیروان اهل بیت(ع) ـ می‏خواهد تا با برگزاری تظاهرات و صدور بیانیه محکومیت، اعتراض خود را نسبت به این عمل موهن اعلام کنند و حداکثر تلاش خود را برای تحریم این فیلم و جلوگیری از ادامه این حرکات شیطانی انجام دهند.

7-از سازمان ملل متحد و نهادها و سازمانهای حقوق بشری انتظار می‏رود که با اقدامات جدی خود، از تکرار اینگونه جنایات فرهنگی ضد انسانی جلوگیری کنند؛ زیرا اگر اهانت به اعتقادات مردم ـ با نام‏هایی همچون آزادی بیان، مرسوم شود ـ نمی‏توان مانع از بروز خشونت‏ها و خونریزی‏ها گردید

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ضمن محکومیت این اقدام وقیحانه با اعلام تسلیت و تعزیت به محضر ولی‌عصر "عجل الله تعالی فرجه الشریف"، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای "مدظله العالی"، از ملت مسلمان و شجاع ایران اسلامی می‌خواهد تا با تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت، این واقعه جسارت‌آمیز را محکوم نمایند .

 


ولادت با سعادت امامت و ولایت مبارک باد

ای راهب کلیسا کمتر بزن به ناقوس

خاموش کن صدا را  نقاره میزند طوس 

آیا مسیح ایران کم داده مرده را جان

بردار جان خود را با ما بیا به پا بوس عکس مذهبی حرم امام رضا

آنجا که خادمینش از روی زائرینش

گرد سفر بگیرن با بال ناز طاووس

ولادت با سعادت امامت و ولایت مبارک باد


بزرگداشت هفته دفاع مقدس

31 شهریور
آغاز هفته دفاع مقدس

شرح مناسبت:
31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از حساس‏ترین و بارزترین برهه‏های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارَکِ تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏درخشد. دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام، در تاریخ افتخارآفرینی مبارزات حق‏طلبانه یک ملت سترگ، فروزان خواهد بود. پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود، در سایه هدایت‏های رهبر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت‏های آرمانگرا و ایدئولوژی جهانگیر شد. دفاع مقدس ما در زمینه‏های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و... توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زَنَد و تحلیل‏های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد. این حادثه عظیم، بی‏شک در یاد ملت بزرگ ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه‏آفرینی را در نسل‏های بعد بر جای خواهد گذاشت. جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 2887 روز به طول انجامید که طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که 793 روز حمله از سوی رزمندگان اسلام بود و 207 روز از سوی ارتش متجاوز بعثی. در طول جنگ شمار 381 هزار و 680 نفر از نیروهای دشمن کشته و یا زخمی شدند و 72 هزار نفر به اسارت نیروهای اسلام درآمدند. در این هشت سال 371 فروند هواپیما و 82 فروند بالگرد دشمن منهدم شد. 1700 دستگاه تانک و نفربر، 480 قبضه توپ و سه هزار و 363 دستگاه خودرو نظامی به غنیمت ایران درآمد و پنج هزار و 758 دستگاه تانک و نفربر، 532 قبضه توپ و پنج هزار و 152 دستگاه خودرو نظامی دشمن منهدم گردید. مقاومت رزمندگان اسلام سبب شد تا ذخایر ارزی عراق که در ابتدای جنگ، حدود سی میلیارد دلار بود، پس از شکست در عملیات بیت‏المقدس و فتح خرمشهر به صفر برسد و پس از پایان جنگ، این کشور بیش از هفتاد میلیارد دلار بدهی داشته باشد.
منبع : برنامه روزشمار تاریخ ازمرکز پژوهشهای صدا و سیما

میلاد حضرت معصومه علیهاالسلام

کویر براى حضورت نورانى مى‌شود وپنجره‌هابه شوق رویت، نیمه شبى رابه سوى خورشید باز نمى‌شوند. کوچه پس کوچه هاى قم به یمن حضورت نورانى مى‌شوند و سروهاى آزاد به احترامت قیام مى‌کنند.

آرام آرام، بر پهنه کویر حضور پرولایت شکوفه مى دهد ; غربت به یمن غریب معنا مى‌یابد.

دلم مى خواهد برایتان از بانویى سخن بگویم که خیال سبزتان نیمه شبى بر اقامه سبزش سلام مى‌دهد و در آینه حرمش چهره آراید.

برایتان از بانویى سخن مى‌گویم که همانند زینب علیهاالسلام که براى قیام قربانى داد و خورشید عاشورا را با صبرش تعریف کرد، او هم با قدمهاى پرحیاتش، به سرزمین کویرى قم حیات بخشید ودر رگ ایرانیان خون حمایت از ولایت را جارى ساخت.

برایتان از بانویى سخن مى گویم که به یمن حضورش، شهر قم، مرکز صدور علم ودانش علوى شد و محل رشد وبالندگى.

برایتان از بانویى سخن مى گویم که بارگاه زیبایش، پناهگاه دل هاى عاشقى است که شب هاى چهارشنبه در جمکران بیتوته مى کنند. به نیابت از شیعه در نیمه شب هاى کویرى قم، سربرآستان حرم حضرت دوست مى سایند و براى ظهور گل نرگس دعا مى کنند و از بانوى کرامت، براى شکوفه دادن درخت اجابت استمداد مى طلبند.

معصومه …

معصومه تفسیر معصومیت است که روزگارى در مدینه طلوع کرد، معصومه اقامت غربت است در روزگار غربت نگاه ها، معصومه تفسیر بلند تبعیت است از ولایت.

معصومه نگاه سبزى است که از معصومیت سرچشمه مى گیرد، معصومه، روزگار دلداگى است واز غربت به قربت رسیدن.

معصومه ترجمان بلند عاشوراست و قصه با زینب هم سفرشدن.

معصومه فلسفه شیدایى است و غزل ماندن و بودن، معصومه نگین ایران است که درقم، شهر اقامه مى درخشد.

معصومه ضریب بالاى ارادت به ولایت است، معصومه، قصه بلند مدینه تامشهد است.

معصوم انتهاى متبلور است. معصومه سرسلسله تنهایى است، معصومه فانى فى الله است.


محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(ص)

بیانیه بسیج اساتید شهر قدس در خصوص محکومیت اهانت به پیامبر اکرم (ص)

ما جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه آزاداسلامی واحد شهر قدس اقدام شیطانی و صهیونیستی توهین و جسارت به ساحت مقدس خاتم‌النبیین حضرت رسول اکرم رحمت للعالمین (صلی‌الله علیه و آله) را محکوم می‌نماییم.

هیچ اندودی در جهان، چهره تابان رسول مهر(ص) را نخواهد پوشاند